مقاله

تفاوت فروشگاههای فیزیکی و اینترنتی در چیست؟

تفاوت فروشگاه سنتی با اینترنتی

تفاوت فروشگاههای فیزیکی و اینترنتی

 

تفاوت فروشگاه سنتی با اینترنتی
تفاوت فروشگاه سنتی با اینترنتی

فروشگاه‌های فیزیکی محدودیت‌های فراوانی را بر فروشنده‌ها و خریداران تحمیل کرده و به همین دلیل فروشگاه‌های آنلاین هر روز محبوبیت بیشتری بین کاربران پیدا می‌کنند.اگر شما هم در فکر راه‌اندازی یک کسب‌ و‌ کار آنلاین موفق هستید هم اکنون با ما شروع کنید . همین حالا رایگان ثبت نام کنید تا کالا و خدمات شما را در ویترینی بزرگ به نمایش بگذاریم و در دسترس عموم قرار بگیرید.
فروشگاه اینترنتی نسبت به فروشگاه فیزیکی دارای مزیت هایی می باشد که مفصلا توضیح داده خواهد شد. در دنیای امروز فروشگاه اینترنتی لازمه کسب و کار شما می باشد. برای حضور در میدان رقابت اولین قدم طراحی سایت فروشگاهی است.
پاسخ به عنوان “تفاوت بین وب سایت فروشگاه آنلاین و یک فروشگاه فیزیکی” بسیار واضح است.فروشگاه های تجارت الکترونیک در فضای سایبر وجود دارند در حالیکه فروشگاه های فیزیکی به طور جامع در دنیای فیزیکی اداره می شود. آنها هر دو محصولات را به فروش می رسانند و هر دو فروشگاه هستند. حقیقت این است که مردم فکر می کنند؛ شباهت های زیادی بین یک فروشگاه الکترونیکی و یک فروشگاه فیزیکی وجود دارد.این دو به لحاظ فیزیکی کاملا یکسان نیستند، اما وقتی که بازدید کننده سایت را تجربه می کند، مشترکات بسیار بیشتری را مشاهده می کند.اگر به فروشگاه های بزرگ بروید، افرادی را می بینید که بازدید کننده نیستند بلکه جزو پرسنل بوده و وظیفه راهنمایی مشتریان را بر عهده دارند. این افراد در مورد محصولاتی که برای فروش موجود هستند و قفسه محصولات، اطلاعاتی را در اختیار مشتریان قرار می دهند و احتمالا برای این شغل مقدار قابل توجهی پول دریافت می کنند. (هزینه های بیشتر فروشگاه فیزیکی)این در حالی است که در سایت فروشگاهی شما یک بار اطلاعات محصول را به طور کامل وارد می کنید و دیگر نیازی به نیروی انسانی برای پاسخگویی وجود ندارد.محصولات را در فروشگاه اینترنتی امکان دسته بندی محصولات به لحاظ: تاریخ مصرف – برگزیده ها – جدیدترین ها وجود دارد. می توانید با توجه به استراتژی فروش خود برای صفحه اول سایت تصمیم گیری کنید که چه محصولاتی نمایش داده شود. در واقع همه چیز به طور استراتژیک برای بهبود تجربیات بازدید کنندگان قرار می گیرد و امیدوارم شانس تبدیل (تبدیل بازدید کننده به مشتری) را بهبود بخشد.
به هیچ وجه منبعی برای بهینه سازی همه چیز وجود ندارد. اما در مقایسه با فروشگاه فیزیکی، فروشگاه آنلاین می تواند با تغییرات طراحی سایت خود برای کاربر تنوع ایجاد کرده و با بالا بردن جذابیت وب سایت سبب می شود مشتریان تجربه جدیدی کسب نمایند. هزینه ها در فروشگاه آنلاین به مراتب کمتر از فروشگاه کلاسیک می باشد و هرینه هایی از قبیل: هزینه خرید و یا اجاره فروشگاه که به ترتیب نیاز به هزینه اولیه بالا و هزینه اجاره هر ماهه دارند – هزینه مربوط به تعداد زیادی نیروی انسانی – هزینه های مربوط به گرمایش و سرمایش فضا فروشگاه در فرشگاه آنلاین اصلا وجود ندارد.از طرف دیگر فروشگاه آنلاین به دلیل دارا بودن مزایای بسیار، رضایت بیشتر مشتری را در پی خواهد داشت. مانند: امکان دسترسی راحت در تمام ساعات شبانه روز – تمام مکان ها – با هر وسیله ای (موبایل – تبلت – لپ تاپ و …)

 

راحتی باورنکردنی در یک فروشگاه اینترنتی:

 

تفاوت فروشگاه سنتی با اینترنتی
تفاوت فروشگاه سنتی با اینترنتی

در مقایسه با یک فروشگاه سنتی که فقط در ساعات مشخصی می توانید از آن خرید کنید، خرید آنلاین، یعنی هر زمان از روز و شب که قصد خرید داشتید، به راحتی به یک فروشگاه یا سایت فروشگاهی مراجعه کنید، چرخی بزنید، انتخاب کنید و بعد هم به راحتی خرید کنید.این برای مادرانی که فرزند شیرخوار دارند، زنان باردار، در شرایط نامساعد هوا و همچنین برای کسانی که محدودیت زمان دارند یک گزینه ایده آل به حساب می آید.

 

مقایسه قیمت ها

به راحتی می توانید از یک فروشگاه آنلاین به فروشگاه آنلاین دیگر، بروید، چرخی بزنید، قیمت ها را مقایسه کنید و جنس مورد نیاز خود را انتخاب کنید. معمولا فروشگاه های اینترنتی برای حفظ مشتری های خود، تخفیف های خوبی در شرایط و مناسبت ها در نظر می گیرند. با عضویت در خبرنامه های این فروشگاه ها می توانید از تخفیف های ویژه اطلاع پیدا کنید. پیاده سازی تمام این موارد با ساخت فروشگاه اینترنتی مورد پسند مشتریان بالقوه ارتباط مستقیم دارد.
حضور در اینترنت، تصویر بهتری از شرکت‌تان ارائه می‌دهد
فقط همین دلیل می‌تواند برای راه‌اندازی یک وب‌سایت جدید و شروع فروش اینترنتی کافی باشد. بدون داشتن وب‌سایت، وبلاگ یا هر نوع حضور اینترنتی، مشتریان نمی‌توانند متوجه شوند شما چقدر در کارتان جدی هستید. امروزه، شرکت‌های کوچک و بزرگ در هر صنعتی که باشند، سعی می‌کنند حضور پُررنگی در اینترنت داشته باشند.

 

انتخاب بی محدودیت:

فضای یک فروشگاه سنتی، هر چه قدر هم که وسیع باشد، محدود است. بنابراین تعداد محصولات محدود است، اما در یک فروشگاه اینترنتی، انتخاب های زیادی وجود دارد. حتی اگر شما محصول مورد نظر خود را در یک فروشگاه پیدا نکردید، به راحتی می توانید با یک کلیک به فروشگاه دیگری سر بزنید.

 

دسترسی به نظرات مصرف کننده ها:

شما می توانید به راحتی در بخش نظرات، توضیحات سایر مصرف کننده ها و مشتری ها را در مورد یک محصول بخوانید و آگاهانه تصمیم گیری کنید

 

صرفه جویی در زمان:

با خرید از یک فروشگاه اینترنتی شما مجبور نیستید زمان زیادی را در ترافیک و شلوغی شهر سپری کنید، بلکه بدون هیچ اتلاف وقتی، در کمترین زمان ممکن مایجتاج خود را تهیه می کنید. البته در امان ماندن از آلودگی هوا را هم به لیست اضافه کنید.

 

تفاوت فروشگاه سنتی با اینترنتی
تفاوت فروشگاه سنتی با اینترنتی

 

دسترسی به خدمات شرکت شما ۲۴ ساعته می‌شود

با اینکه خیلی از فروشگاه‌ها، پمپ ‌بنزین‌ها و بیمارستان‌ها خدمات ۲۴ ساعته ارائه می‌دهند، اما این کار برای خیلی از کسب ‌و ‌کارها غیرممکن است. البته، بهتر است بگوییم این کار بدون اینترنت غیرممکن است. یکی از مهم‌ترین مزایای فروشگاه اینترنتی این است که این امکان را برای مشتریان فراهم می‌آورد که هر زمانی از شبانه‌روز و در هر مکانی، سفارش‌های خود را ثبت کنند. تصور کنید این امر چقدر می‌تواند برای کسب ‌و‌ کار شما سوددهی داشته باشد.

 

می‌توانید خدمات بهتری به مشتریان ارائه دهید

اینترنت به شما این امکان را می‌دهد تا به سؤالات مشتریان پاسخ دهید، و به مشکلات مشتریان رسیدگی کنید. همه‌ی این کارها بدون اتلاف وقت انجام می‌شوند. فقط کافی است یک بار ویدئویی یا لیستی از سؤالات رایج تهیه کنید و سال‌ها مشتریان‌تان را برای دریافت پاسخ‌شان به صفحه‌ی مربوط به آنها ارجاع دهید. با این کار، نه تنها در وقت خود صرفه‌جویی می‌کنید بلکه خدمات بهتری نیز به مشتریان ارائه می‌دهید. مشتریان معمولا دنبال اطلاعات خاصی می‌گردند. معمولا اطلاعاتی که برای آنها مهم است به دو دسته تقسیم می‌شود:
-اطلاعاتی برای تصمیم‌گیری قبل از خرید

-برطرف کردن مشکلات مشتری بعد از خرید

 

حل مشکلی که در هنگام فرایند خرید بروز می‌کند

شما می‌توانید با ایجاد وب‌سایت، تمامی اطلاعاتی را که مشتریان به آن نیاز دارند، درست موقعی که به آن نیاز دارند در اختیارشان بگذارید. این یعنی تماس‌های تلفنی برای حل مشکلات کمتر می‌شوند و فروش افزایش پیدا می‌کند.

 

برای راه‌اندازی استارتاپ، هزینه‌ی کمتری لازم دارید

یکی از مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی در وبسایت اینجا حراجیست نداشتن هزینه‌‌ برای ساخت آن است.  نیازی به خرید ملک، خودرو و لوازم اداری نیست . فقط کافی است سایت‌ فروشگاهی خود را ظرف 5 دقیقه آماده کرده و کسب‌ و‌ کارتان را به فضای آنلاین منتقل کنید. اگر قبلا شرکتی یا کسب و کار سنتی داشته‌اید، این تغییر می‌تواند خیلی راحت‌تر انجام شود. شما به فروش همان محصولات قبلی که به اندازه‌ی کافی هم از آن در اختیار دارید، ادامه می‌دهید و اینترنتی شدن فقط باعثِ افزایش تعداد مشتریان‌تان می‌شود.

در فروشگاه اینترنتی تمام فاصله‌ها از بین می‌روند یکی دیگر از مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی این است که فاصله‌‌ها را از میان برمی‌دارد. فاصله‌ی مشتریان تا فروشگاه شما فقط به اندازه‌ی یک کلیک است. از طریق اینترنت شما می‌توانید با مشتریان در تماس باشید، به سؤالات آنها پاسخ دهید و مشکلات‌شان را حل کنید. از همه مهم‌تر اینکه، می‌توانید سفارش‌ها و پرداخت‌ها را مستقیما دریافت کنید.
می‌توانید در هر مکانی که دوست دارید، کار کنید
دوست ندارید زمستان در هوای سرد یا به خاطر آلودگی هوا از خانه خارج شوید؟ آیا از گرما و رطوبت در شهر خود کلافه شده‌اید؟ کسب ‌و‌ کار اینترنتی شما را از قید ‌و ‌بند مکان آزاد می‌کند و این امکان را برای‌‌تان فراهم می‌آورد که هر جا راحت هستید کار کنید. تا زمانی که ارتباط اینترنتیِ خوبی دارید، می‌توانید هر جایی از دنیا که دوست دارید زندگی کرده و کسب‌ و‌ کارتان را مدیریت کنید. خیلی از مردم در یک قاره زندگی می‌کنند ولی انبار کالاهایشان در قاره‌ی دیگری است. یکی از مهمترین مزایای فروشگاه اینترنتی این است که به شما اجازه می‌دهد کسب ‌و ‌کارتان را با سبکِ زندگی‌تان هماهنگ کنید و نه برعکس. البته استثناهایی هم وجود دارند. بعضی از افراد مانند جراحان، معمارها و نقاش‌ها حتما برای انجام شغل‌شان به مکان خاصی نیاز دارند.

هم اکنون فروشگاه خود را بسازید

 

هزینه‌های عملیاتی شرکت‌تان کاهش می‌یابد

فقط انجام یک کار ساده می‌تواند هزینه‌ها را به شدت کاهش دهد. به‌عنوان مثال، ثبت آنلاین سفارشات باعث می‌شود دیگر نیازی به کارکنان بخش خدمات مشتریان نداشته باشید. فروش آنلاین این امکان را فراهم می‌آورد که هم سفارش‌ها و هم پرداخت‌ها را اینترنتی انجام دهید. با این کار از تعداد کارکنان و در نتیجه هزینه‌های اداری و دفتری کاسته می‌شود.
به جز ثبت سفارش‌ها و پرداخت‌ها، بقیه‌ی فعالیت‌های تجاری‌تان را نیز می‌‌توانید به صورت اینترنتی مدیریت کنید. از این فعالیت‌‌ها می‌توان به پرداخت صورت‌حساب‌ها و قبوض، ردیابیِ سفارشات و فرستادن کالاها نام برد. از دیگر کاربردهای اینترنت، پاسخ‌دهی سریع و آسان به سؤالات و مشکلات مشتریان از طریق سؤالات رایج و انجمن‌های آنلاین است.

 

می‌توانید بازار جهانی را هدف بگیرید

شرکت‌ها و فروشگاه‌های سنتی فقط می‌توانند پذیرای تعداد محدودی مشتری در زمان‌های خاصی باشند، بگذریم از اینکه خیلی از افراد اصلا خیلی از این شرکت‌ها را نمی‌شناسند و از وجودشان بی‌اطلاع هستند. با داشتن یک سایت فروشگاهی مناسب و خوب، در هر لحظه صدها و حتی هزاران نفر می‌توانند از فروشگاه اینترنتی شما بازدید کنند. تصور کنید اگر بتوانید کالاها و خدمات خود را به تعداد نامحدودی از افراد مشتاق معرفی کنید، تجارت شما می‌تواند چقدر رونق بگیرد!
البته توانایی برخوردار بودن از هزاران بازدیدکننده تفاوت زیادی با داشتن هزاران بازدید کننده دارد. برای برخوردار شدن از مزایای تجارت الکترونیکی و فروشگاه اینترنتی، باید همان کارهایی را انجام دهید که شرکت‌های سنتی انجام می‌‌دهند: بازاریابی و تبلیغات. باید بیاموزید چطور می‌توانید ترافیک وب‌سایتِ فروشگاه اینترنتی خود را افزایش دهید.

 

سرعت پاسخ‌دهی شرکت افزایش می‌یابد

یکی از مزایای فروشگاه اینترنتی این است که به شما اجازه می‌دهد به سفارش‌های خرید، پیشنهادات و دیگر نیازهای مشتریان به سرعت و در لحظه پاسخ دهید. فروشگاه‌های اینترنتی سفارش‌های مشتریان را ثبت و تأیید می‌کنند. در فروشگاه‌ها یا شرکت‌های سنتی، ثبت سفارش‌ها معمولا از طریق تماس تلفنی انجام می‌گیرد و روند ثبت و پیگیری آن توسط کارمندان انجام می‌شود. بسته به میزان کارهای روزانه‌ی کارکنان، رسیدگی به سفارش ممکن است روزها طول بکشد. اما فروشگاه‌های اینترنتی با داشتن یک اپلیکیشن مناسب به شما این امکان را می‌دهند که نه تنها سفارش‌‌ها، بلکه موجودی انبار، تعداد فروش روزانه و هر چیز دیگری را که لازم دارید، به سرعت چک کنید. پاسخ‌دهی سریع به نیازهای مشتریان، برای آنها رضایت به همراه دارد و برای شما کار اداری کمتر و سود بیشتر.

فروشگاه اینترنتی اینجا حراجیست با راه اندازی سیستم همکاری در فروش این فروشگاه اینترنتی خدمتی نو در اختیار مشتریان خود قرار داده است .کسب درآمد از طریق اینترنت راه های زیادی دارد ، یکی از این روشهای درآمد زا  که نیاز به سرمایه ندارد همکاری در فروش محصولات این فروشگاه است.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *